MODUL DE LUCRU
Iniţializarea
programului
DESCRIERE PE MENIURI
INTRĂRI
NOTE
DE RECEPŢIE
DEFINIRE SERVICII
PTR. FACTURARE
CHELTUIELI DIVERSE
IEŞIRI
FACTURI
AVIZ -BON TRANSFER
STOCURI
STOCURI
FIŞA DE MAGAZIE
RAPORT DE GESTIUNE
LISTE PRODUSE
BON VÂNZARE
TREZORERIE
BANCA ÎN
LEI
BANCA ÎN
VALUTĂ
CASA ÎN LEI
CASA ÎN
VALUTĂ
AVANS DEPLASARE
TICHETE
DE MASĂ
EXTRAS DE CONT
DIVERSE
AMORTIZARE
SALARIZARE
Stat
de plată
Fişa
fiscală
Fişa
salariat
Lista CNP
Lista avans
Lista
nominală
Arhivă
Salvare
ani precedenţi
ALTE
OPERAŢII
JURNALE TVA
FIŞE
ANALITICE
OPERATII CONTABILE
SITUATIA
PROFITULUI-
PIERDERII
ÎNCHIDERE CONTURI
Descărcare
marfă
Închidere TVA
Venituri si cheltuieli
REGISTRU GENERAL
Modificare
Filtrare
Căutare
Listare
CARTE MARE
BALANŢA
RULAJE PRECEDENTE
ARHIVĂ
UTILITARE
ARHIVARE
EDITARE RETRO
RELUARE
Reluare
Luna
Reluare An
BENEFICIARI
NOMENCLATOARE
MONOGRAFIE
SALVARE
What's New
|
7. UTILITARE
7.1 ARHIVARE
În înţelesul programului acesta înseamnă operaţiunea de
trecere de la o luna la luna urmâtoare. Aceasta se va efectua după efectuarea
tuturor operaţiilor de închidere de conturi.
Din punct de vedere al registrelor, arhivarea înseamnă golirea registrului
de date curente prin transferarea lor în registrul arhivă.
Concomitent cu acest transfer, în fisierul de rulaje precedente se vor
consemna rulajele lunii arhivate cu nr. lună corespunzător.
Din această cauză nu este permisă efectuarea de modificări
contabile în arhivă, doar -eventual- concomitent cu modificarea rulajelor.
Pentru modificări în lunile trecute se va folos de [Reluare lună]
(' dezarhivare') din meniul [Utilitare].
În cazul în care obiectul arhivării este luna decembrie, arhivarea
se face în doi pasi: În prima fază se crează arhivă-an copiindu-se
toate datele într-un director arhivă cu numele & \BENEFICIARI+an (de
exemplu : BENEFICIARI2004 pt 2004). În această fază anul afisat
de program va fi anul nou (cel calendaristic din calculator) dar luna tot
decembrie rămâne.
Urmează a doua fază a arhivării când vom arhiva pe rând
firmele tot prin funcţia de [Arhivare] din [Utilitare].
Pentru a accesa arhiva-an se va apela meniul [Reluare an] după care
ni se cere indicarea anului din arhivă şi parola firmei dorite.
Atenţie !
Modificările făcute în arhivă nu mai au efect asupra anului
curent, de aceea după momentul primei arhivări (deci a cresterii
cu unu a anului) se va lucra în continuare în anul curent pentru luna decembrie
până când se poate.
Soldul iniţial pentru noul an se va forma din datele care există în
momentul arhivării lunii decembrie.
Dacă se fac modificări totusi după arhivare în arhiva-an
efectele acestora se vor regla prin aducerea la zi a soldurilor iniţiale
regăsite în secţiunea [Rulaje precedente] .
7.2 EDITARE RETRO
Aici se pot re-edita documentele deja introduse (note recepţii, facturi,
bon consum) câte una sau în bloc indicându-se intervalul dorit.
Tot aici se vor lista situaţiile centralizatoare din luni precedente
(balanţe, jurnale de TVA, carte mare, etc.)
7.3 RELUARE
7.3.1 Reluare Lună
Aici utilizatorul are posibilitatea de a reveni într-o lună anterioară pentru
modificări apărute după arhivarea lunii.
Modificările de cod partener, număr document se fac direct din
arhiva!
Pentru listări retroactive se va folosi "Editare Retro".
Datele curente trebuie salvate în prealabil.
Operaţia presupune respectarea unor restricţii.
7.3.2 Reluare An
Are rolul de a vizualiza/imprima datele şi situaţiile din anii
precedenţi
7.4 BENEFICIARI
Se vizualizează/ modifică datele beneficiarului curent. ATENŢIE!
Unele date sunt strict necesare pentru buna funcţionare a prgramului!.
7.5.NOMENCLATOARE
Activând acest meniu aveţi posibilitate vizualizării şi
actualizării următoarelor tabele preîncărcate:
Plan de Conturi- conturi utilizate: simbolul şi denumirea conturilor
folosite;
Parteneri- datele de identificare a partenerilor: furnizori şi/ sau
clienţi;
Categorii Mijloace Fixe- categoria, denumirea şi durata normată de
amortizare
7.6 MONOGRAFIE
1. La instalarea programului există o tabelă ce cuprinde principalele
formule contabile utilizate în mod curent ("Formule simple").
2. Se referă la definirea formulelor contabile ce vor apărea
ca şi implicite la selectarea unui tip de operaţie
Se pot astfel personaliza machetele care vor apărea la aumite meniuri
ale programului("Formule compuse"). Exemplu:
codul (DNR) 101 se referă la meniul "Intrări", submeniu "Materiale",
câmpul DOR înseamnă număr de ordine a formulei.
7.7 SALVARE
Macheta activată vă va crea posibiltatea salvării fişierelor
firmei curente.
Salvarea poate fi efectuată pe dischetă sau pe calculator, în
directorul & /DateCont, oferindu-vă posibilitatea de a schimba directorul
implicit.
Pentru siguranţa datelor dvs., programul păstrează 5 salvări
consecutive.
Bara de operaţii conţine comenzi care va permit să executaţi
anumite proceduri direct, fără a intra în meniu, în orice moment
al utilizării programului.
În orice moment, aceste 7 butoane ce pot fi activate fie prin apăsare
cu mouse-ul, fie prin apăsarea tastelor funcţionale F1, F2,& ,
F7 , butoane care declanşează
următoarele operaţii: Ajutor, Setări Imprimantă, Vizualizare-Actualizare
Plan de Conturi, Vizualizare Balanţă, Vizualizare Balanţă Furnizori-Clienţi,
Fişa unui singur partener, Calculator de buzunar.
|