ionminune
 
MODUL DE LUCRU
Iniţializarea programului
DESCRIERE PE MENIURI
INTRĂRI
NOTE DE RECEPŢIE
DEFINIRE SERVICII
            PTR. FACTURARE

CHELTUIELI DIVERSE
IEŞIRI
FACTURI
AVIZ -BON TRANSFER
STOCURI
STOCURI
FIŞA DE MAGAZIE
RAPORT DE GESTIUNE
LISTE PRODUSE
BON VÂNZARE
TREZORERIE
BANCA ÎN LEI
BANCA ÎN VALUTĂ
CASA ÎN LEI
CASA ÎN VALUTĂ
AVANS DEPLASARE
TICHETE DE MASĂ
EXTRAS DE CONT
DIVERSE
AMORTIZARE
SALARIZARE
Stat de plată
Fişa fiscală
Fişa salariat
Lista CNP
Lista avans
Lista nominală
Arhivă
Salvare ani precedenţi
ALTE OPERAŢII
JURNALE TVA
FIŞE ANALITICE
OPERATII CONTABILE
SITUATIA PROFITULUI-
            PIERDERII

ÎNCHIDERE CONTURI
Descărcare marfă
Închidere TVA
Venituri si cheltuieli
REGISTRU GENERAL
Modificare
Filtrare
Căutare
Listare
CARTE MARE
BALANŢA
RULAJE PRECEDENTE
ARHIVĂ
UTILITARE
ARHIVARE
EDITARE RETRO
RELUARE
Reluare Luna
Reluare An
BENEFICIARI
NOMENCLATOARE
MONOGRAFIE
SALVARE
What's New
7. UTILITARE
7.1 ARHIVARE
În înţelesul programului acesta înseamnă operaţiunea de trecere de la o luna la luna urmâtoare. Aceasta se va efectua după efectuarea tuturor operaţiilor de închidere de conturi.
Din punct de vedere al registrelor, arhivarea înseamnă golirea registrului de date curente prin transferarea lor în registrul arhivă.
Concomitent cu acest transfer, în fisierul de rulaje precedente se vor consemna rulajele lunii arhivate cu nr. lună corespunzător.
Din această cauză nu este permisă efectuarea de modificări contabile în arhivă, doar -eventual- concomitent cu modificarea rulajelor.
Pentru modificări în lunile trecute se va folos de [Reluare lună] (' dezarhivare') din meniul [Utilitare].
În cazul în care obiectul arhivării este luna decembrie, arhivarea se face în doi pasi: În prima fază se crează arhivă-an copiindu-se toate datele într-un director arhivă cu numele & \BENEFICIARI+an (de exemplu : BENEFICIARI2004 pt 2004). În această fază anul afisat de program va fi anul nou (cel calendaristic din calculator) dar luna tot decembrie rămâne.
Urmează a doua fază a arhivării când vom arhiva pe rând firmele tot prin funcţia de [Arhivare] din [Utilitare].
Pentru a accesa arhiva-an se va apela meniul [Reluare an] după care ni se cere indicarea anului din arhivă şi parola firmei dorite. Atenţie !
Modificările făcute în arhivă nu mai au efect asupra anului curent, de aceea după momentul primei arhivări (deci a cresterii cu unu a anului) se va lucra în continuare în anul curent pentru luna decembrie până când se poate.
Soldul iniţial pentru noul an se va forma din datele care există în momentul arhivării lunii decembrie.
Dacă se fac modificări totusi după arhivare în arhiva-an efectele acestora se vor regla prin aducerea la zi a soldurilor iniţiale regăsite în secţiunea [Rulaje precedente] .
7.2 EDITARE RETRO
Aici se pot re-edita documentele deja introduse (note recepţii, facturi, bon consum) câte una sau în bloc indicându-se intervalul dorit.
Tot aici se vor lista situaţiile centralizatoare din luni precedente (balanţe, jurnale de TVA, carte mare, etc.)
7.3 RELUARE
7.3.1 Reluare Lună
Aici utilizatorul are posibilitatea de a reveni într-o lună anterioară pentru modificări apărute după arhivarea lunii.
Modificările de cod partener, număr document se fac direct din arhiva!
Pentru listări retroactive se va folosi "Editare Retro".
Datele curente trebuie salvate în prealabil.
Operaţia presupune respectarea unor restricţii.
7.3.2 Reluare An
Are rolul de a vizualiza/imprima datele şi situaţiile din anii precedenţi
7.4 BENEFICIARI
Se vizualizează/ modifică datele beneficiarului curent. ATENŢIE!
Unele date sunt strict necesare pentru buna funcţionare a prgramului!.
7.5.NOMENCLATOARE
Activând acest meniu aveţi posibilitate vizualizării şi actualizării următoarelor tabele preîncărcate:
Plan de Conturi- conturi utilizate: simbolul şi denumirea conturilor folosite;
Parteneri- datele de identificare a partenerilor: furnizori şi/ sau clienţi;
Categorii Mijloace Fixe- categoria, denumirea şi durata normată de amortizare
7.6 MONOGRAFIE
1. La instalarea programului există o tabelă ce cuprinde principalele formule contabile utilizate în mod curent ("Formule simple").
2. Se referă la definirea formulelor contabile ce vor apărea ca şi implicite la selectarea unui tip de operaţie
Se pot astfel personaliza machetele care vor apărea la aumite meniuri ale programului("Formule compuse"). Exemplu:
codul (DNR) 101 se referă la meniul "Intrări", submeniu "Materiale", câmpul DOR înseamnă număr de ordine a formulei.
7.7 SALVARE
Macheta activată vă va crea posibiltatea salvării fişierelor firmei curente.
Salvarea poate fi efectuată pe dischetă sau pe calculator, în directorul & /DateCont, oferindu-vă posibilitatea de a schimba directorul implicit.
Pentru siguranţa datelor dvs., programul păstrează 5 salvări consecutive.
Bara de operaţii conţine comenzi care va permit să executaţi anumite proceduri direct, fără a intra în meniu, în orice moment al utilizării programului.
În orice moment, aceste 7 butoane ce pot fi activate fie prin apăsare cu mouse-ul, fie prin apăsarea tastelor funcţionale F1, F2,& , F7 , butoane care declanşează
următoarele operaţii: Ajutor, Setări Imprimantă, Vizualizare-Actualizare Plan de Conturi, Vizualizare Balanţă, Vizualizare Balanţă Furnizori-Clienţi, Fişa unui singur partener, Calculator de buzunar.
  sus