ionminune
 
MODUL DE LUCRU
Iniţializarea programului
DESCRIERE PE MENIURI
INTRĂRI
NOTE DE RECEPŢIE
DEFINIRE SERVICII
            PTR. FACTURARE

CHELTUIELI DIVERSE
IEŞIRI
FACTURI
AVIZ -BON TRANSFER
STOCURI
STOCURI
FIŞA DE MAGAZIE
RAPORT DE GESTIUNE
LISTE PRODUSE
BON VÂNZARE
TREZORERIE
BANCA ĪN LEI
BANCA ĪN VALUTĂ
CASA ĪN LEI
CASA ĪN VALUTĂ
AVANS DEPLASARE
TICHETE DE MASĂ
EXTRAS DE CONT
DIVERSE
AMORTIZARE
SALARIZARE
Stat de plată
Fişa fiscală
Fişa salariat
Lista CNP
Lista avans
Lista nominală
Arhivă
Salvare ani precedenţi
ALTE OPERAŢII
JURNALE TVA
FIŞE ANALITICE
OPERATII CONTABILE
SITUATIA PROFITULUI-
            PIERDERII

ĪNCHIDERE CONTURI
Descărcare marfă
Īnchidere TVA
Venituri si cheltuieli
REGISTRU GENERAL
Modificare
Filtrare
Căutare
Listare
CARTE MARE
BALANŢA
RULAJE PRECEDENTE
ARHIVĂ
UTILITARE
ARHIVARE
EDITARE RETRO
RELUARE
Reluare Luna
Reluare An
BENEFICIARI
NOMENCLATOARE
MONOGRAFIE
SALVARE
What's New
1.INTRĂRI
Īn acestă secţiune, se operează Notele de Recepţie, respectiv alte documente justificative pentru cheltuielile efectuate..
La selectarea acestei opţiuni din meniu, se activează o listă (submeniu) cu tipul de mijloace pentru care se va face recepţia. Făcīnd această alegere īn macheta apărută vor apărea formulele contabile pentru tipul respectiv de element de patrimoniu (material, ob de inv, marfă, etc).
1.1Note de Recepţie
Oricare ar fi īnsă alegerea făcută, pentru īnceput, va apărea următoarea machetă, īn care vom completa rmătoarele informaţii
Gestiune-Atentie!-gestiunile se definesc in prealabil in macheta care conţine datele generale ale beneficiarilor
Tip document - īn cazul recepţiei "NR", ori "FA" īn cazul facturilor
Nr document -Atenţie! Dacă s-a īnregistrat deja o notă recepţie cu numărul respectiv, vom fi īntrebaţi dacă dorim re-editatrea documentului respectiv. Īn caz afirmativ, se vor readuce toate datele īnregistrate, cu posibiltatea modificării lor.
Data Emiterii
Tip document corespondent
Nr document corespondent
Notă: Tip şi nr document corespondent -īn cazul recepţiei este vorba despre factura furnizorului
Data Documentului Corespondent -īn cazul īn care data documentului corespondent diferă de data documentului
Tip şi curs valută- aceste cīmpuri devin active doar īn momentul apăsării butonului "Valuta" īn cazul īn care se doreşte şi evidenţa īn valută
Cod fiscal partener. Introducāndu-l, obţinem. direct datele partenerilor deja īncărcaţi,
sau ni se cere actualizarea partenerului. Urcānd la butonul " Parteneri" , putem căuta şi actualiza un partener după denumire, segment de denumire ori cod fiscal, aşa cum se poate observa īn fereastra de mai jos:
Tot aici putem adăuga/ şterge un anumit partener īn baza de date. Exemplu:
După introducerea segmentului din denumirea partenerului -DUN- īn căsuţa din partea de sus a ecranului, pe listă au apărut toţi partenerii īn a căror denumire se regăseşte acest segment. Se selectează apoi din această listă partenerul dorit, după care se apasă butonul "OK". Īn acest moment, programul va reveni la macheta iniţială, unde datele partenerului selectat vor fi completate automat.
Este important ca toate aceste date iniţiale să fie complete şi corecte, īndeosebi tip, număr şi data documentului, date care sunt elementele de identificare pentru toate situaţiile centralizatoare.
Īn continuare, prin inermediul butoanelor de mai jos putem opta pentru evidenţă cantitativ-valorică sau evidenţă valorică:
A) Īn cazul īn care am optat pentru evidenţa cantitativ-valorică, pe ecran va apărea o machetă care conţine:
Un tabel īn care vom introduce parametrii produselor recepţionate: denumire, cod produs,unitate de măsură, cantitate, preţ de intrare( preţ de achiziţie) , procent TVA, procent discount aplicat produsului. Parametrii ceruţi īn tabel vor fi specifici elementelor ce urmează a fi recepţionate. De exemplu, la recepţionarea mărfii cu amănuntul, avem posibilitatea de a introduce procentual adaosul comercial, urmānd ca programul, să calculeze valoarea īn sumă absolută a adaosului comercial şi a tva-ului neexigibil. Īn acest tabel se introduce īnainte de toate denumirea produsului (sau o parte definitoare a acestuia) care va declanşa procedura de alegere a produsului respectiv din lista de produse existente sau adăugarea unui produs nou. Ca şi īn cazul partenerilor, şi aici avem posibilitatea de a căuta un anumit produs după segment din denumire ori după contul contabil īn care a fost īnregistrat un anumit produs. Iniţial, căutarea se face pentru contul corespunzător tipului respectiv de element de patrimoniu (material, ob de inv, marfă, etc), ales la intrare din meniu, se poate īnsă extinde domeniul de căutare al produselor şi la celelalte elemente de materiale( clasa 3 de conturi). Dacă se selectează din listă un produs deja existent-prin apăsarea butonului "OK" -, cantitatea nouă recepţionată se va adăuga la stocul deja existent pentru acel produs. Dacă se doreşte adăugarea unui produs nou, se apăsă butonul "Adăugare". Aici, după adăugarea denumirii, programul īi va aloca īn mod automat un cod, ce poate fi īnsă modificat. Mai avem de introdus unitatea de măsură specifică(BC, KG, etc.), cota de TVA, iar īn cazul mijloacelor fixe şi codul de clasificare a mijlocului fix īn conformitate cu legislaţia īn vigoare. Īn acest sens, butonul "Coduri mijloace fixe" ne oferă căutarea acestui cod după denumirea grupei īn care se īncadreză acesta.
O serie de 7 butoane, fiecare declaşānd o anumită funcţie.
Macheta prezentată mai sus va arăta aşa:
După cum se poate observa, deasupra butoanelor se face o recapitulare a sumelor ce vor fi īnscrise īn formulele contabile corespunzătoare īn momentul apăsării butonului " Salvare", ori " Salvare+imprimare", īn cel de-al doilea caz, avem posibilitatea de a vizualiza şi trimite la imprimantă recepţia īnregistrată.
Adăugarea unui nou produs pe listă se realizează prin activarea butonului "Adăugare", sau prin apăsarea săgeţii-jos.
Butonul "Alte cheltuieli" permite introducerea cheltuielilor de transport ce există pe factura pe baza căreia am relizat nota de recepţie sau a altor cheltuieli de acest gen. Acestea se vor īncărca pe conturile selectate din lista propusă.
Butonul " Date facturare" va permite modificarea parametriilor iniţiali, īnscrişi īn pasul anterior( gestiune, tip document, număr document, etc.)
Butonul "Plata" va genera un nou dialog asupra modului de plată, prezentat mai jos.
Ultimul buton, " Ieşire", are menirea de a ne permite trecerea la īnregistrarea următoarei recepţii. Atenţie! Programul generează un mesaj de atenţionare- cu posibilitatea revenirii- dacă se doreşte ieşirea fără ca datele să fie salvate īn prealabil.
B) Īn cazul optării pentru o evidenţă valorică, pe ecran va apărea o machetă care cuprinde formulele contabile aferente tipului de recepţie alese. Vom introduce sumele īn dreptul formulelor corespunzătoare, TVA-ul calculīndu-se automat, cu posibilitatea suprascrierii manual..
La recepţii de marfă cu amănuntul avem posibilitatea de calcul automat a adaosului comercial indicānd doar valoarea de cumpărare şi valoarea de vănzare (cu TVA).
De asemenea, dacă activăm butonul "Plată", va apărea o fereastră, īn care se va afişa automat suma totală a facturii, şi se vor completa alte date referitoare la modul de plată, cum ar fi: numărul documentului de plată, modul de plată ( cont). Revenind cu butonl "OK", documentul de plată se salvează, generāndu-se concomitent şi formula contabilă corespunzătoare, care modifică automat soldul de trezorerie respectiv.
1.2 DEFINIRE SERVICII PENTRU FACTURARE.
Aici se introduc serviviile care urmează a fi facturate. Acestea vor fi tratate ca şi elementele de patrimoniu Macheta de introducere-actualizare este identică cu cea prezentată la adăugare produs.
1.3 CHELTUIELI DIVERSE
Īn acestă secţiune se operează facturile de servicii sau alte intrări operate direct pe cheltuieli. Prin urmare se va lucra numai valoric
  sus